18 października 2017 23:07 | Aktualności

Udział naszych uczniów w Polsko - Niemieckiej Wymianie Młodzieży, 23-29.09.2017 r.

W dniach od 23 do 29 września 2017 r. uczestniczyliśmy w Polsko-Niemieckiej Wymianie Młodzieży. Młodzież z Niemiec była u nas w maju ubiegłego roku. My także postanowiliśmy ich odwiedzić i ruszyliśmy podróż.

Po przyjeździe do Monachium każdy z nas z ekscytacją pojechał do domu rodziny goszczącej. Niedziela była czasem na poznanie domowników i odpoczynek po wielu godzinach spędzonych w autokarze. Wybraliśmy się również na spacer po pięknym rynku miasta. W poniedziałek poszliśmy do zoo oraz zwiedzaliśmy ratusz. Następnego dnia zobaczyliśmy największe święto w tym regionie, czyli Oktoberfest, na którym wykonywaliśmy zadania w grupach. Dostaliśmy zadania, które robiliśmy w grupach. Wszyscy przebrali się w tradycyjne stroje. Mogliśmy skorzystać z wesołego miasteczka. W niektórych momentach odczuwaliśmy adrenalinę, to było naprawdę ekstremalne. Ten dzień podobał się nam najbardziej. W środę odwiedziliśmy szkołę rówieśników oraz bawiliśmy się na dyskotece. Kolejnego poranka pojechaliśmy w góry. Wędrowaliśmy i oglądaliśmy piękne, niezapomniane widoki. Mięśnie intensywnie pracowały, ale przyznajemy, że nie żałujemy wysiłku. W mgnieniu oka nadszedł ostatni dzień naszej przygody. Zaczęliśmy go od pysznego bawarskiego śniadania. Nasi przyjaciele przygotowali niespodziankę, czyli naukę tańców ludowych tego regionu. To była świetna zabawa. Wieczorem pojechaliśmy na dworzec, pożegnaliśmy się, oczywiście ciężko było się rozstać i ruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.

Jednogłośnie stwierdzamy, że naprawdę warto było wziąć udział w tym projekcie. Zwiedziliśmy nowy kraj, podszkoliliśmy język i co najważniejsze poznaliśmy niesamowite osoby, z którymi na pewno pozostaniemy w kontakcie. Z całego serca zachęcamy wszystkich do udziału w szkolnej wymianie. My też mieliśmy wiele obaw, ale odważyliśmy się. To wielkie doświadczenie, które będziemy zawsze pamiętać i miło wspominać.

Aleksandra Kot klasa IIIa

Realizację projektu wsparła merytorycznie i finansowo Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.